اینستاگرام یکی از فضاهایی است که این روزها با توجه به شرایط خاص خود، به یکی از مکان های محبوب برای مخاطبان تبدیل شده و همین روند عوامل نفاق را بر آن داشته تا با اهداف پلید خود وارد این عرصه شوند.
به گزارش وبسایت مزاحمین: منافقین با توجه به گزینه هایی که در هر یک از اپلیکیشن های مهم در فضای مجازی موجود بوده، سعی دارند بتوانند مخاطبان فعال و دارای پتانسیل تأثیرگذاری بالا را در ابتدا شناسایی ، رصد و در ادامه با ایجاد ارتباط گیری با آنها به عنوان کیسی فعال در این عرصه، به نوعی سوار بر موج کاری و تأثیرگذاری وی شده و اهداف گروهک را هدایت و ترویج دهند.
همچنین با قرار دادن پست هایی از سرکردگان گروهک و نوشتن اهداف پلید آن ها بتوانند سازمان تباه شده خود را به عنوان مرکزی فعال و تأثیرگذار در سیاست و حل مشکلات جاری مملکت نمایش دهند.از سوی دیگر هم مانند موارد قبلی که عنوان شد در این زمینه هم پروژه هایی جانبی از مظلوم نمایی از جنایات گذشته و تطهیر سازمان نفاق در دستور کار گروهک و تیم سایبری در حوزه کاری اینستاگرام همچنان فعال بوده و هست.
در این زمینه تیم سایبری نفاق با روش های ذیل برای جذب مخاطبان در اینستاگرام فعالیت می کند؛
- معمولا گروهک رصد و شناسایی خود را بر روی صفحات فعال دانشجویی و قشر دانشجو متمرکز دارد
- صفحات اینستاگرامی فعال که دارای پتانسیل بالایی بوده و به اصطلاح طرفداران بالایی دارند
- جذب مخاطبان تلگرامی و تشویق آن ها به فعالیت در اینستاگرام با اهداف نفاق
- چنانچه افراد خواسته یا ناخواسته مطلبی را در صفحات نفاق پسند کنند و لایک زده شود، عوامل سایبر ارتباط گیری برای جذب فرد را در فضای با فرستادن پیام در خصوصی مخاطب شروع می کنند.
- ارسال مطالب به اصطلاح طنز در قالب پیج پیک شادی و جذب افراد در مواردی از این طریق
- معمولا سرپل های نفاق در این فضا دارای چند پیج هستند.
مواردی از طریقه شناسایی پیج های نفاق در فضای اینستاگرام؛
- معمولا اسامی خود را نزدیک به نام واقعی انتخاب می کنند
- انتشار پست های صفحات اصلی گروهک PMOI در اکانت خود و کامنت نویسی و تعریف و تمجید واهی
- انتشار پست هایی از تروریست های کشته شده نفاق که نام شهدا را بر روی آن ها قرار داده اند
- عکس های پروفایل خود را بر اساس همین به اصطلاح شهیدان راه آزادی انتخاب کرده و یا عکس دوران جوانی اعضای گروهک
- معمولا همگی این صفحات فالور پیج اصلی گروهک بوده و هستند
- استفاده از هشتگ های اصلی و پر کاربرد نفاق در پست های خود
- استفاده از الفاظ درون سازمانی خود در توضیحات پست های منتشر شده
- واکنش های تند نسبت به مطالب ضد رجوی ( مریم و مسعود )
- انتشار پست هایی خاص سازمان
- معمولا در پیج ها خود را هوادار سازمان منافقین خلق معرفی می کنند
پر واضح است که گروهک اقبال بالایی در محیط اینستاگرام نداشته و در تلاش است بتواند طعمه های خود در تلگرام را با شیوه های منسوخ شده در این سال ها به سمت فعالیت در این فضا سوق داده و از آن ها به نفع سازمان بهره کشی کند.
طبق رصد های انجام شده بیشتر افرادی که بصورت ناخواسته در دام نفاق افتاده اند و در این فضای مجازی با آن ها همراه شده اند، بعد از اطلاع از ماهیت واقعی این گروهک تروریستی منافق خیلی سریع با آن ها قطع ارتباط می کنند و بزرگترین دلیل این عدم همکاری در تنفر بالایی است که مرددم نسبت به جنایات وحشیانه این گروهک داشته و دارند.