تکافند، درگاه پشتیبان سایبری نفاق

 

Techafand نام درگاهی در فضای مجازی است که به عنوان پشتیبان تیم سایبری نفاق فعالیت دارد و با روش های خود تلاش دارد کاربران را در مرداب آغشته به تکنولوژی دعوت و از آن ها در جهت اهداف سازمان بهره مند شود.

به گزارش وبسایت مزاحمین خلق: اتاق سایبری نفاق یکی از اقداماتی است که در سرای سالمندان اشرف به عنوان بازوی ناتوان این تروریست ها در فاز میدانی، در فضای مجازی فعالیت هایی دارد.سایبری گروهک برای انجام چنین فعالیت هایی نیاز به پشتیبانی فنی در جهت اقدام برای فعالیت های جاسوسی و سایبری نفاق بوده و ” تکافند ” نام درگاه پشتیبان سایبری نفاق بوده که خود فعالیت هایی جدا از این موضوع پشتیبانی داشته که در این نوشتار به آن می پردازیم.

سایت تکافند به عنوان درگاه ورودی مخاطبان است که با انتشار اخباری در حوزه های هک، بدافزارهای کامپیوتری، ویروس ها، پیام رسان ها، فیلترشکن ها و اخبار حوزه تکنولوژی خود را به عنوان مرجعی در این زمینه معرفی میکند.

این درگاه دارای گذرگاه های ارتباطی در فضای فیسبوک، توییتر، تلگرام و یوتیوب بوده و در معرفی خود برای کاربر، گذرگاهی ایمن برای “ایجاد ارتباطات آزاد مردم ایران با جهان بیرون ” و  “کمک به قیام‌‌کنندگان برای داشتن یک  ارتباط امن و سریع با جهان آزاد ” عنوان می شود.

امن، به چه معنا و چه قیمتی؟

عمده ترین فعالیت این پشتیبان سایبری نفاق در راستای نفوذ به کاربران برای بدست آوردن اطلاعات شخصی این افراد بوده و اینکه بتوانند از این طریق اسناد و یا تصاویری را برای افشاگری در حوزه های خود به صورت محرمانه، آشکار (راسویاب) و… بکار گیرند.همچنین تکافند در حوزه کاری خود با نهی و هشدار درخصوص برخی از اپلیکیشن ها مواردی را عنوان می کند که اپلیکیشن بسیار نا امن بوده، نظام بر آن تسلط دارد و می تواند شما را ردیابی و شنود کند، در مقابل با تشویق به نصب و استفاده کاربران از فیلتر شکن و یا فلان اپلیکیشن تبدیل شده توسط تکافند، آنها را به اصطلاح فنی (RAT) یعنی اینکه به اپلیکیشن واقعی کد مخرب خود را اتصال داده و کاربر با اتصال اولیه به سایبری نفاق وصل می شود، سپس وی را به مرداب از پیش طراحی شده خود هدایت و عملیات سایبری خود را نهایی می کند.

لازم به ذکر است تکافند با ایجاد ربات هایی در فضای مجازی و در حوزه هایی که عنوان شد کمک بزرگی به تیم سالمند سایبری نفاق نموده و بسیاری از امور را بر عهده همین ربات های سایبری گذاشته است.از سوی دیگر با ارتباط گیری ها، تکافند تلاش دارد بتوانند افراد متخصص را در راستای اهداف تروریستی و خیانتکارانه خود علیه ایران استفاده کنند.

برخی از شیوه های کاری تکافند

تکافند در ابتدای نمایش، سایتی با پوشش اخبار تکنولوژی در حوزه فن آوری و فضای مجازی است که می تواند کاربر را با جذابیت اخبار این حوزه به این سمت هدایت کند، در مرحله بعدی مطالبی در این سایت عنوان می شود که مخاطب را دچار نوعی نگرانی در فضای مجازی از نوع ناامن و خطرناک نموده و تنها بخش ایمن در این فضا را بنام تکافند می بیند.

سایبران نفاق در ارتباط با مخاطبان و در اخبار خود همواره تلاش دارند با بیان اینکه ” تجارب و دستاوردهای خود را برای ما بفرستید... ” با کاربر هماهنگ و ارتباط گیری داشته باشند، برای این منظور هم از دو ID کاری به عنوان پل ارتباط نام می برد که در ذیل آورده ایم:

@Alitech94

@kiatechafand

سپس کاربران را وارد مرداب مجازی خود نموده و با دراختیار قرار دادن نرم افزارهایی دستکاری شده و یا فیلتر شکن هایی به ظاهر امن و سرعت اتصال بالا و بیان اینکه ما بالاترین ضریب امنیت را داریم، مرحله بعدی را نهایی می کنند.مرحله نهایی تکافند در سرقت اطلاعات شخصی و موقعیت کاربران بوده که می تواند برای اهداف سایبری سازمان مفید بوده و مخاطبان را تباه کند.همچنین ارتباط با فرد و تخلیه اطلاعاتی می تواند در مراحل بعد بکار گرفته شود.تکافند همان پشتیبان مرکز جاسوسی و نفوذ سایبری منافقین است و لزوم آگاه سازی کاربران در فضای مجازی در این زمینه می تواند از وقوع اتفاقات جبران ناپذیر در این حوزه جلوگیری نماید.

۹۸/۰۵/۲۰
صبور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی