دو تن از شخصیت های سیاسی آلبانی به تازگی اظهاراتی بیان کرده اند که می تواند آنها را در معرض پیگیری های قضائی به جرم حمایت از یک گروه تروریستی قرار دهد.

به گزارش سرویس بین الملل هابیلیان، ادموند اسپاهو معاون حزب دمکرات و پاندلی مایکو نخست وزیر اسبق آلبانی اخیرا در جلسه ای با حضور مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین، اظهاراتی را در تأیید این گروهک بیان کرده اند.

معاون حزب دمکرات آلبانی در این جلسه به سرکرده منافقین گفته که حزبش از این گروه حمایت می کند. نخست وزیر سابق این کشور نیز در همان جلسه به رجوی گفته که اردوگاه منافقین در آلبانی را به عنوان سفارت ایران در آن کشور می داند !

آلبانی پس از پذیرش منافقین متعهد شده بود اجازه فعالیت به این گروه تروریستی در خاک خود را ندهد. اما منافقین علاوه بر فعالیت های گسترده در آلبانی که به اعتراف پلیس این کشور از مرز دخالت در امور داخلی آن نیز گذشته است با سفارت خانه های خارجی در آلبانی نیز در تماس هستند.

براساس گزارش های متعدد بین المللی، مجاهدین خلق برای کسب حمایت سیاستمداران خارجی یا حضور آنها در برنامه های خود، مبالغ کلانی را به آنان پرداخت می کنند. گزارش چندی قبل شبکه تلویزیونی MSNBC آمریکا پرده از وجود لیست افرادی برداشت که مبالغ کلانی در قبال سخنرانی به سود منافقین از این گروهک دریافت کرده اند.

احتمال بسیار جدی وجود دارد که این دو مقام سیاسی آلبانی توسط منافقین تطمیع شده اند و در برنامه آنها حضور پیدا کرده اند و اظهاراتی را در حمایت از آنها بیان کرده اند.

 اظهارات حمایت آمیز این شخصیت ها علاوه بر اینکه با اصل  عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها تناقض دارد، حمایت آشکار از گروهی بدنام و بدسابقه است که سال ها در لیست گروه های تروریستی بوده و هزاران تن از مردم ایران را ده های 60 و 70 شمسی ترور کرده است.