پل آر. پیلار
نشنال اینترست (امریکا)
یکی از روشن ترین موارد در میان بسیاری از شاخصه های جهت گیری نادرست در سیاست خارجی دولت ترامپ در قبال ایران، تمایل این دولت به گروه تروریستی و فرقه گونه موسوم به مجاهدین خلق بوده است. جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ، و رودی جولیانی، وکیل ترامپ ، از جمله تشویق کنندگان اصلی این گروه هستند که در مراسم مختلف آنها شرکت و سخنرانی کرده اند و این گروه را گزینه دمکراتیک به جای نظام سیاسی کنونی ایران معرفی می کنند.

آرون مرات، روزنامه نگار و ناظر باتجربه مسائل ایران که پیش از این خبرنگار اکونومیست در تهران بوده است، به تازگی مقاله ای ۶۶٠٠ کلمه ای را در مورد مجاهدین خلق در روزنامه گاردین منتشر کرده است که دربردارنده اطلاعات باارزشی در مورد ماهیت این گروه و نادرستی استفاده از آن به عنوان ابراز سیاست خارجی امریکا در منطقه است . سازمان مجاهدین خلق یک جنبش دانشجویی مخالف رژیم شاه ایران با ایدئولوژی مرکب از اسلام و مارکسیسم و از همان ابتدا دارای نگرش های ضد امریکایی بود ، ولی در خلال جنگ هشت ساله عراق و ایران در کنار صدام حسین قرار گرفت .
در مقاله منتشره از سوی مرات، جزئیاتی از ویژگی های فرقه گونه مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف و به تازگی در اردوگاهی در آلبانی منتشرشده است. مسعود و مریم رجوی همسر و رهبر مجاهدین خلق ، یادآور افرادی مانند جیم جونز و شوکو آساهارا هستند.
تلاش های مجاهدین خلق در خلال دودهه گذشته برای ارائه چهره ای ملایم از خود کاملاً در تعارض با واقعیت های درونی آن است.
اسناد منتشرشده نشان می دهند که جان بولتون برای تنها یک حضور در مراسم مجاهدین خلق در سال گذشته در پاریس مبلغ ۴٠ هزار دلار دریافت کرده است. مرات نوشته است بولتون در مجموع برای سخنرانی های خود به نفع این سازمان تا کنون، ١٨٠ هزار دلار دریافت کرده است.
محل تامین این پول ها معلوم نیست ولی برخی نشانه ها حاکی است که حکومت های رقیب منطقه ای ایران منبع احتمالی آن هستند.
بولتون و حداقل برخی از افراد دیگر که به ستایش این گروه می پردازند، به یقین چنان باهوش هستند که از ماهیت واقعی این گروه اطلاع دارند. آنها علاقه چندانی به دمکراسی در ایران ندارند و بیشتر به فکر براندازی، خرابکاری و ترور در ایران هستند – توانایی که مجاهدین خلق با وجود ادعای ترک آن ، همچنان از آن برخوردار است. این حمایت به یقین در جهت منافع امریکا نیست و باعث بی ثباتی در ایران و اطراف آن خواهد شد و نگرش های افراطی را در ایران تقویت می کند. امریکا با پیوند زدن خود به مجاهدین خلق به اعتبار خود لطمه وارد می سازد.