صفحه ای آلبانی زبان وبسایت فارس امروز درباره ی اسکان مجاهدین خلق در تیرانای آلبانی گزارشی توسط گاهنامه ی آلبانیایی پارنا منتشر کرد. تیتر گزارش مذکور این است: حاصل آمدن مجاهدین، آلبانی در آستانه ی جنگ.



پارنا از دولت آلبانی به خاطر پذیرش سازمان مجاهدین در سرزمین آلبانی همانند استقرار صهیونیستها در قرن اخیر در سرزمین فلسطین انتقاد کرد. بر اساس گفته ی پارنا سه هزار نفر از اعضای گروهک تروریستی مجاهدین خلق در آلبانی اسکان داده شده اند.
متن زیر از همان گزارش استخراج شده و توسط فارس امروز به زبان فارسی ترجمه شده است:
به طور قطع مساله ی اصلی، سازمان مجاهدین به عنوان گروهی از مردم با نژاد، دین یا اصول اخلاقی متفاوت نیست. بلکه مساله این است که سازمان مجاهدین خلق، دشمن حکومت جمهوری اسلامی است. آنها فقط دشمنان ایدیولوژیک ایران نیستند بلکه مبارزانی هستند که رسما از سوی حکومت ایران به عنوان دشمن معرفی می شوند.
پذیرش سازمان مجاهدین در آلبانی موقعیت جنگ بین ایران و اروپا را ایجاد کرده است. گروهک مجاهدین با محافظت دولت آلبانی به زودی تبلیغات و فعالیتهای خود را در داخل آلبانی آغاز خواهد کرد.
آیا آلبانی به چنین مخاطره ای احتیاج دارد؟
قطعا هرچیزی هزینه ی خودش را دارد. برای انجام این قرارداد، وزیر امور خارجه ی آمریکا، جان کری به آلبانی آمد. اما باید پرسید که آلبانی چه مقدار برای اسکان دشمنان ایران در قلب این کشور هزینه خواهد کرد؟
چنین قراردادی فقط باید از جهت اینکه برای علایق ملی آلبانیاییها انجام می شود یا نه، مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد. مانند مساله ی وحدت کوزوو ـ آلبانی.
به هر صورت، در طی ماه گذشته، هیچ تغییراتی در شهرهای آلبانی دیده نشده است، جز اینکه فروشگاه های تلفن همراه توسط شمار زیادی از اعضای مجاهدین که به دنبال جدیدترین گوشی های تلفن همراه و تبلت هستند، قرق شده است.
افکار عمومی آلبانی، قادر به درک این مطلب نیست که آوردن جنگ به خانه چه معنایی دارد؟ این رؤیای هر مسئول سیاسی آلبانی است که «فقط روابط خوب با ایالات متحده، هیچ چیز دیگری مهم نیست.»
در زمانی که آمریکا برای تحریک روابط با ایران تلاش می کند و اتحادیه اروپا اقدامات جدی برای بهبود روابط با ایران انجام می دهد، ما که قرارگاه و محل اسکان سازمان مجاهدین هستیم چه کرده ایم و چه به دست خواهیم آورد؟
سازمان مجاهدین به جنگ خود که دهه ها پیش آغاز شده، ادامه خواهد داد. در سرزمین موعود، در فلسطینی که حالا در قلب بالکان پیدا شده است.
حال، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ رسانه ها چه خواهند کرد؟ آیا رسانه ها به خاطر کمبود اطلاعات در این زمینه زحمت زیادی متحمل خواهند شد؟ خیر، این مساله غیر ممکن است. با یک جستجوی ساده در گوگل می توان همه چیز را درباره ی سازمان مجاهدین خلق و اعمال ننگینش پیدا کرد. هر چند که به نظر می رسد رسانه ها خودشان را به قیمت بسیار کمی فروخته باشند.

منبع: لینک