سازمان مجاهدین خلق ایران  (خائنان پلید)
به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانوادۀ شهدای ترور کشور) و به‌ نقل از جام‌جم‌آنلاین، سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد حرکت اخیر شبکه نفاق را راستای اقدامات ضدایرانی آن‌ها در گذشته دانست و گفت: قطعاً این گونه تلاش‌های بیهوده، با حمایت سازمان‌های جاسوسی‌اطلاعاتی همچون موساد صورت گرفته تا به زعم غلط خود به مردم کشورمان ضربه وارد کنند.

وی در ادامه افزود: گروه‎های تروریستی منافق سرخورده از سرنوشت شوم خویش، سعی دارند با بهره‌گیری از فضاهایی مانند کنگرۀ آمریکا که متأثر از لابی صهیونیستی است در سایه تحریم‌ها آشوب و ناآرامی را به مرزهای کشور بازگردانند.

وی نامه مذکور را نماد بارز ورشکستگی منافقین و نیروهای معاند انقلاب اسلامی خواند و گفت: جمهوری اسلامی در حال حاضر در چنان موضع ضعفی قرار نگرفته که بحث‌های تکراری همچون تحریم، شرایط بازگشت پذیری به کشور را داشته باشد.

این کارشناس‌ارشد تروریسم تصریح کرد: امروز تمامی کارشناسان نظامی و غیرنظامی و نیز قاطبه استراتژیست‌های آمریکایی نسبت به قدرت جمهوری اسلامی در منطقه اذعان داشته و مقامات خود را از نزدیکی نظامی با ایران منع می کنند، از این رو مقوله تحریم‌ها هم در همین محور تعریف می‎شود.

وی خاطر نشان کرد: وقتی دست دشمنان از تهدید نظامی و تحری‌ها کوتاه می‌شود، به ناچار به ابزار محدودی به‌نام منافقین رو ‎آورده و جالب است که شاهدیم دولتی نظیر عربستان سعودی هم که در برابر ایران توان رویارویی ندارد بر مهره سوخته منافقین چنگ می‎اندازد.

هاشمی نژاد در جواب این پرسش که، مستقل از سیاست‌های خصمانۀ کاخ سفید آیا این نامه می‎تواند در راهبردهای دولت ترامپ در مواجهه با کشورمان اثر گذار باشد، اظهار داشت: اعتقاد دارم بحث نامه‌نگاری چندان مطرح نیست. در واقع همکاری مستمر گروهک منافقین با سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد علیه ایران مهم و به‌وضوح آشکار است.

وی اضافه کرد: به‌طور نمونه بر طبق اظهارات خود مقامات آمریکا، در عملیات ترور دانشمندان هسته‎ای، این اقدام کور در همکاری با اعضای منافقین انجام شده است.

دبیرکل هابیلیان در مجموع نامه‌نگاری مضحک شبکه نفاق به رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده را نوعی مانور تبلیغاتی‌رسانه‎ای غرب ارزیابی نمود و نقش آن را در سیاست خارجی واشنگتن بی‎تأثیر دانست.