سرنگونی نظام در فرهنگ سازمان مجاهدین خلق به گونه ای نهادینه شده است که می توان آنرا جزءِ لاینفک وجودی آنان قلمداد کرد. سرنگونی نظام گرچه یک شعار است، اما در طول سالیان به عمود خیمه تشکیلات سازمان تبدیل شده است. بطوریکه اگر آنرا از فرهنگ محاوره ای و تبلیغاتی سازمان مجاهدین خلق جدا کنیم، خیمه و خرگاه آنان فرو خواهد ریخت.
شعار سرنگونی وعده ای فریبنده ای بود برای حفظ تشکیلات، که توسط مسعود رجوی در سال 1360 خلق شد.
سازمان مجاهدین خلق ایران که از سال 1360 بدلیل آنچه که حق خود می دانست (در اشغال کرسی های ریاست و صدارت در ایران) به اقدامات خشونت آمیز و تروریزم رو آورده و از همان ابتدا وعده سرنگونی قریب الوقوع را به هواداران خود داد و اینگونه شد که وعده های فریبنده و تکراری سرنگونی قریب الوقوع جزئی از هویت سازمان مجاهدین خلق گردید.
این شعارها تا به امروز به طرق مختلف توسط مجاهدین خلق سر داده شد و علیرغم توخالی بودن آن و دلزدگی تشکیلاتی مجاهدین همواره جزئی از هفت سین سفره عید نوروز مجاهدین و رئیس جمهور دست نشانده آنان (مریم رجوی) بود؛ اما در سال 95 اوضاع به گونه ای بود که دیگر رهبران مجاهدین قادر نبودند این شعار را سر داده و تبلیغ کنند، زیرا بطور واقعی گند آن درآمده بود. از اینرو به ناچار آنرا از هفت سین تبلیغاتی سفره نوروز حذف کردند و بجای آن سرفرازی را جایگزین کردند.
اما همانطور که گفته شد شعار سرنگونی جزءِ لاینفک ایدئولوژیک و تشکیلاتی مجاهدین بوده و در صورت دست شستن از آن، خیمه تشکیلاتی آنان فرو خواهد ریخت؛ پس آنان ناچارند برای به میدان آوردن و زنده نگهداشتن این شعار به شیوه های دیگری متوسل شوند.
گویا شیوه جدید به میدان آوردن این شعار، باز نشخوار آن توسط شخصیت های شاخص از میان لابیان عربی و غربی و اسرائیلی است تا هر کدام از آنان به گونه ای این شعار را باز نشخوار کنند تا همچنان آتش این شعار برافروخته باقی بماند.
حال این شخصیت ها، مأمور سر دادن شعار سرنگونی یا از میان شخصیت ها و لابی های آمریکایی باشند یا شخص نتانیاهو باشد و یا از میان اعراب مرتجع، فرقی نمی کند مهم زنده نگاهداشتن آن برای مجاهدین و سران آن می باشد.
اینبار قرعه به نام ترکی الفیصل افتاده است، وزیر سابق اطلاعات عربستان سعودی و سفیر سابق در انگلستان و آمریکا.
نمی دانم مجاهدین چگونه او را توجیه کرده اند که این سیاستمدار کهنه کار و همکار موساد و سی ای آی و اینتلجنت سرویس، اینگونه خام مجاهدین گشته و او نیز تابع النعل بالنعل شعار سرنگونی سر داده و آنهم سرنگونی قریب الوقوع؟!
گرچه دشمنی آل سعود که سردمدار وهابیت و ایدئولوژی ضد تشیع با ایران می باشد، روشن و آشکار بوده و نیازی به گفتن و یادآوری ندارد، ولی این وعده فریبنده و نخ نما شده آنهم از طرف یک دیپلمات و عنصر اطلاعاتی کهنه کار واقعاً نوبر است و روشن کننده خط جدید مجاهدین در ادامه شعار سرنگونی.