مدت کوتاهی است که تروریزم مانند قارچ های سمی از جای جای کشورهای خاورمیانه سر برآورده است. سازمان مجاهدین خلق یک سازمان تروریستی پرسابقه و در واقع مادر تروریست های جهان می باشد. این سازمان تروریستی که نزدیک به 6 دهه سابقه دارد، همچنان توانسته است تشکیلات خود را منسجم و سرپا نگهدارد، اما ظهور و بروز یکباره اینهمه سازمان تروریستی که برشمردن همه آنان واقعاً سخت و زمانبر است، چگونه بوقوع پیوسته است؟ چه کسی عامل، بانی و پشت پرده این گروهها می باشد؟

داعش، النصره، القاعده، مجاهدین خلق و...
عده ای دولت ایالات متحده آمریکا را پشت این گروهها معرفی می کنند. واقعیت این است که عده ای از اعضای ارشد القاعده و شخص ابوبکر بغدادی خلیفه داعش زمانی را در زندان های عراق تحت نظارت دولت و ارتش آمریکا بسر برده اند و سؤال این است که چرا همه آنان بعد از آزادی از زندان بعنوان فرماندهان و مغزهای فرماندهی این گروههای تروریستی معرفی شده اند؟ چرا این گروههای تکفیری درست بعد از حمله آمریکا به افغانستان و عراق مانند قارچ های سمی از زمین روئیدند؟
گروههای دیگری مانند النصره و القاعده در یمن، لیبی و سوریه مورد حمایت مالی مستقیم عربستان و ترکیه می باشند. این گروهها به سرعت توانسته اند به جنگ افزارها و آموزش های مدرن نظامی دست پیدا کنند، بطوریکه قادر هستند با بزرگترین ارتش های دنیا، مانند روسیه، سوریه و ایران مقابله کنند.
این آموزش های نظامی مدرن و نحوه بکارگیری تسلیحات نظامی فوق پیشرفته از طرف چه دولت هایی در اختیار آنان قرار گرفته است؟!
امروزه سازمان مجاهدین خلق با وجود انبوه مدارک و سوابق تروریستی به راحتی در سالن های کاخ سفید در واشنگتن، مورد پذیرایی و مشاوره قرار می گیرد، اما همچنان این سؤال مهم باقی است که چه دولت هایی و چه کسانی پشت پرده این گروهها می باشند و این جنایت بزرگ را علیه بشریت امروز چه دولت هایی مرتکب می شوند؟
امروزه سیل انبوه و عظیم آوارگان و مهاجران از کشورهای سوریه، عراق، لیبی، یمن، نیجریه و... جهان را با یک تراژدی بزرگ انسانی روبرو کرده است، آنان جایی و مأوایی ندارند و هیچ کشوری حاضر به پذیرش آنان نیست و در سرما و گرما جان خود را از دست می دهند، چه کودکان معصومی که در این جابجایی و آوارگی، طعمه طبیعت خشن نشده و جان بی گناه خود را تسلیم سرنوشت نکرده اند.
ولی همچنان کشورهای مدعی دموکراسی و صلح بر تنور این جنگ ویرانگر می دمند و هر روز شاهد اوج گیری جنایات و جنگ های ضد بشری و ضد تاریخی این گروههای تکفیری و تروریستی می باشیم، گروههایی که اگر حمایت های مالی- معنوی و آموزش های نظامی کشورهای ابرقدرت نبود، هیچگاه مجال خودنمایی پیدا نمی کردند.