خانواده هایی که به قصد ملاقات با فرزندان گرفتارشان در چنگال رجوی به عراق سفر کرده و در مقابل کمپ لیبرتی حضو دارند، بعد از اینکه رجوی به آنها اجازه ملاقات نداد، برای رسیدگی به حق طبیعی و قانونی اشان به مجلس عراق رفتند تا از طریق نمایندگان و مسئولان عراقی بتوانند بعد از چند دهه دوری و فراق با عزیزانشان دیدار نمایند.



«نمایندگان مجلس عراق همام حمودی، ارشد صالحی (رئیس کمیسیون خارجه و حقوق بشر)، احلام حسینی، سمیره موسوی و عباس بیاتی از کمیسیون های امنیت ملی و حقوق بشر شرکت داشتند. همچنین خبرنگارانی از شبکه یک تلویزیونی و شبکه سومریه و روزنامه های عراقی و نیز گزارشگر پارلمان و نماینده مجلس نیازی معمار اوغلو در این دیدارها همراه خانواده ها بوده و به تهیه گزارش و عکس و فیلم پرداختند.»
همچنین خانواده ها بر این مسئله موضوع تأکید کردند که با توجه به حضور گروههای تروریستی، داعش و بعثی و رجوی در عراق، کمپ لیبرتی جای امنی نیست، هیچگونه تضمینی برای امنیتش وجود ندارد، لذا باید هر چه زودتر ساکنان لیبرتی از عراق به کشور امنی منتقل شوند، روی مسئله ملاقات خانواده ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت که در پایان دولت و مجلس عراق ادامه حضور اعضای فرقه تروریستی رجوی (منافقین خلق) را در عراق غیرقانونی دانستند و بار دیگر تأکید کردند که این فرقه تروریستی در سرکوب و کشتار ملت عراق با رژیم بعثی صدام همکاری گسترده ای داشته اند، لذا نمی توانند از این بیشتر در خاک عراق بمانند، هرچه خروجشان به طول انجامد، احساسات بیشتری جریحه دار خواهد شد که عوارض آن عملیات های انتقامجویانه مردم عراق است.
«قرار شد نمایندگان خود کمیته ای تشکیل داده و وزارت خارج و وزارت حقوق بشر را هم وارد موضوع نمایند و هیئتی را به اردوگاه لیبرتی بفرستند و درخواست ملاقات نمایند و توضیح بخواهند که چرا ساکنان لیبرتی بر خلاف قوانین و مقررات ملل متحد که مسئول این اردوگاه است حق ارتباط با بیرون از اردوگاه را ندارند.»
فرقه ضد بشری رجوی در اوج درماندگی حضور خانواده ها در مجلس عراق را شوی مضحک و بردن مزدوران در پوشش خانواده به مجلس عراق خوانده است و در واکنش عجزآلود به پرت و پلاگویی روی آورده و بار دیگر آنها را نیروی قدس، عوامل جمهوری اسلامی و... معرفی کرده است که برای شکنجه روحی ساکنان لیبرتی به عراق اعزام شده اند. رجوی طاقت و تحمل حضور چند خانواده ایرانی را که صرفاً برای ملاقات با فرزندانشان به عراق و لیبرتی رفته اند را ندارد، زمین و زمان را بهم می دوزد، روزی خانواده ها را نیروی قدس و فردایش مزدور اطلاعات و بعد ابزار و آلت شکنجه افراد می نامد. در صورتیکه اینطور نبوده و نیست، کلیه کسانی که با رنج و سختی خود را به جلوی لیبرتی رسانده و تقاضای ملاقات دارند، نه مأمور رژیم اند و نه عضو سپا قدس، خانواده هایی هستند که سالها انتظار کشیده و رنج دیده اند تا شاید بتوانند گمشده ی خود را ببینند؛ پس هر تلاشی که برای دیدار با فرزندانشان داشته باشند، عادی، طبیعی و حق قانونی آنهاست، رجوی در مورد خانواده های ایرانی دروغ می گوید و فریب می دهد.
لازم به توضیح است که خانواده هایی که بصورت قانونی خود را در مقابل کمپ لیبرتی رسانده اند، با خانواده هایی که جیره خوار رجوی اند، متفاوتند. خانواده های وابسته به رجوی، مولد تروریست و خانواده هایی که در جستجوی فرزندان اسیر خود در کمپ لیبرتی هستند، ضد تروریسم هستند.