موضع مریم رجوی درباره حجاب زن چگونه است؟
در واقع، عقیده ی مریم رجوی درباره ی حجاب بسیار ضد و نقیض است. او در طرح ده ماده ای کذایی اش برای آینده ایران ادعا می کند که زنان از حق انتخاب آزادانه پوشش برخوردار خواهند بود. با وجود این ، شواهد از آن چه در درون کمپ های سازمانش می گذرد، نشان می دهد که هیچ گونه حق آزادی پوششی در قرارگاه های مجاهدین خلق وجود ندارد.
الیزابت روبین نویسنده ی نیویورک تایمز در مقاله ای که در سال 2003 پس از دیدارش از کمپ اشرف منتشر کرد سازمان مجاهدین خلق را " فرقه ی رجوی " نامید.
وی اعضای درون کمپ را چنین توصیف کرد :
در حالی که از پست های بازرسی و میان تایرهای چیده شده در زمین به داخل شهر نظامی منظم آن ها وارد می شوی ، احساس می کنی که وارد دنیای تخیلی زنبورهای ماده کارگر شده ای . البته مردهایی هم در اطراف هستند ؛ 50 درصد سربازان مرد هستند. اما هر جا که نظر می انداختم زنانی می دیدم با یونیفرم های خاکی ، روسری های سبز لجنی ، که با وانت های پیکاب سفید یا کامیون های نظامی سبز در خیابان ها عقب و جلو می رفتند ، خیره به روبرو، کمی گیج و مبهوت بودند ، یا چنان مصمم راه می روند که اندکی حالت رژه رفتن در طرز راه رفتنشان می بینی گویی که در کارخانه ای در چین مائوئیست هستند!
زهرا سادات میرباقری یکی از جدا شده های فرقه ی رجوی است که عضو لایه ی دوم شورای رهبر بوده است او از تجربه ی دست اول خود از زندگی تحت قواعد و اجبارات کیش شخصیتی رجوی می گوید:
در مناسبات این فرقه، حجاب فقط در روسری خلاصه می شود، زنان حق ندارند از انواع دیگر پوشش مثل شال یا کلاه و... استفاده کنند و جز روسری (سبز، قرمز، خاکی) بقیه ممنوع بود و حتی روسری های قرمز و خاکی نیز تنها در محل های خاص مجاز بود و اگر کسی می خواست خارج از مراسم های تبلیغی مجاهدین روسری قرمز یا خاکی بپوشد، توبیخ می شد!
در این فرقه که با دستورالعمل های مریم رجوی کارها و امورات بویژه مسائل زنان دنبال می شود، در مورد لباس و پوشش هم محدودیت حاکم بوده و هست. زنان حق انتخاب رنگ لباس و حتی حق انتخاب جنس پارچه لباس خود را ندارند!.
من به مدت 23 سال که در تشکیلات این فرقه مخرب بوده ام فقط مجاز بودم از فرم پوشش سبز رنگ با جنس زبر و روسری سبز استفاده کنم.
حجاب اجباری حتی در مکانهایی که فقط زنان حضور داشتند نیز حاکم بود!

باید گفت مریم قجری وقتی در همین شرایط فعلی "حجاب اجباری دگم" و یک "زندگی مرتجع" را برای زیر دستانت به وجود آورده ای پس دجالانه وعده ی سر خرمن نده و به شعور یک ملت بزرگ توهین نکن! فاصله شعارهای فرقه ای رجوی تا عملکردش زمین تا آسمان است.