تماس تلفنی با هدف سرکیسه کردن خانواده ها
رجوی از افرادی که ناآگاه و بدون شناخت بدام فرقه افتاده اند، می خواهد گذشته را فراموش کنند، ریل مغزشویی و انقلاب ایدئولوژیک را بدون چون و چرا بپذیرند، پل های پشت سر را یکی بعد از دیگری خراب کنند و خانواده ستیز شوند؛ به طوری که اگر کسیه ای پر از سنگ و گلوله به آنها داده شود، همه را بر سر و روی خانواده های خواهان ملاقات بریزند، ولی در مواردی که لازم باشد، بعضی از اعضای گرفتار را مجبور می کنند تا با خانواده اش تماس تلفنی داشته باشد، ارتباطی که صد درصد زیر نظر و کنترل سران فرقه رجوی است، تماس گیرنده در چارچوب خاصی بدون کوچکترین لغزشی با مخاطب صحبت کند. معمولاً چنین ارتباطی تلفنی با هدف جذب نیرو و سرکیسه کردن خانواده ها صورت می گیرد.

بعد از اینکه بین سوژه و زندانی ارتباط تلفنی برقرار شد، به فاصله کوتاهی خودشان به آن خانواده زنگ می زنند و با داستان سازی و اینکه فرزند شما با مشکل مالی روبرو شده و برای اقامت در اروپا و رفع مسائل شخصی نیاز مبرم به مبلغی پول دارد. لذا در چنین شرایطی چشم امید به کمک و حمایت مالی شماست. مبلغی که می گوییم به این شماره واریز کنید تا هرچه زودتر تحویل او بدهیم، ناگفته نماند که بخش مالی اجتماعی فرقه رجوی از نظر اخاذی، گدایی، فریب، مظلوم نمایی و سرکیسه کردن خانوادهه ها حرفه ای است؛ علاوه بر پول نقد تقاضای زیور آلات و جواهرات گرانقیمت، سکه طلا می کنند تا آنها را صرف اهداف ضد بشری، خیانت به میهن و عیاشی مسعود و مریم بکنند. البته با هر خانواده ای تماس تلفنی برقرار نمی کنند، قبلاً درباره هر کدام پرونده سازی کرده و اطلاعات لازم در رابطه با وضعیت مالی آنها را در دست دارند، پس بدا به حال خانواده های فقیر که فرزندشان چشم و گوش بسته بدام رجوی افتاده است، مال و املاکی هم ندارند که سبب تماس تلفنی فرزند گم شده با آنها گردد. سی سال بی خبری پدر و مادر از سرنوشت فرزندشان از عوارض فقیری و ضعف اقتصادی است.

بعضی از خانواده ها به محض تماس فرزندشان، آرام و قرارشان از دست می رود، حتی حاضرند هست و نیست خود را بدهند تا از این طریق بتوانند فرندشان را نجات دهند.
رجوی تمام نقاط ضعف خانواده ها را می داند و به نفع خود بکار می گیرد. قبل از اینکه گروه نجات یا همان انجمن نجات تشکیل شود، اکثر خانواده ها در بی خبری مطلق به سر می بردند، از شیوه ها و ترفندهای فرقه رجوی اطلاعی نداشتند، ولی با افشاگری افراد جداشده و ملاقات با آنها به ماهیت ضد بشری رجوی پی بردند و تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند حتی یک ریالی در جیب رجوی دزد و کلاهبردار بریزند؛ به همین دلیل است که کاسه گدایی را تحت نام همیاری با سیمای فریب، حمایت از اشرفی ها (تروریست قراضه ها)، ساکنان لیبرتی، کودکان بی سرپرست و آوارگان سرگردان و... به سوی هر عابر و رهگذری دراز می کنند که این نیز ادامه عوامفریبی، مظلوم نمایی، کلاهبرداری رجوی است تا بخشی از دلارهای کثیف اهدایی از سوی حامیان عربی و سرویس های جاسوسی اجنبی را در بانکهای اروپا جابجا نماید.