برخورد دوگانه کشورهای اروپایی با گروه تروریستی مجاهدین از گذشته تا حال

کشورهای اروپایی (اتحادیه اروپا)، در راستای حفظ منافع سیاسی و اقتصادی خود، فرقه تروریستی مجاهدین (منافقین ضد خلق) را در لیست تروریستی دادند. آما دیری نپایید که این گروه مافیایی را از لیست سیاه تروریستی خود خارج کردند و مورد حمایت قرار دادند. آنچه در زیر می آید گوشه ای از مواضع کشورهای اروپایی و مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم بین المللی است.

فرانسه :
روزنامه گاردین به نقل از "بوسکه دو فلوریان" رییس سازمان اطلاعاتی فرانسه که با آسوشیتدپرس مصاحبه کرده است نوشت: فرانسه مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهند رژیم صدام حسین، گروه مجاهدین خلق که در اتحادیه اروپا و آمریکا به عنوان سازمانی تروریستی شناخته شده‌اند را از نظر مالی تأمین می‌کرده است. ٠٧/١١/١٣٨٢

ایتالیا :
رم‎ ـ دولت‎‎ ایتالیا بر تروریست بودن‎ گروه مجاهدین تاکید کرد.
مارگریتا بوینور معاون‎ وزارت‎ خارجه‎‎ ایتالیا درباره‎ علت‎‎ تروریست خواندن‎ گروه مجاهدین گفت‎‎: آغاز فرایند اصلاحات و برقراری‎ آزادیهـای‎ دمکـراتیـک‎ درایـران‎ هـرگـونـه‎ مشروعیت‎ را از سازمان‎‎‎ مجاهدین خلق‎ ایـران برای‎‎ اقدامات‎ نظامی‎ آن‎هم‎ بـه‎‎ شیـوه هـای تروریستی‎ بر ضد دولت‎ منـتخـب‎‎ ایـران‎ سلـب می‎ کند.
7/6/2002

اتحادیه اروپا :
اتحادیه اروپا مجددا تاکید کرد که مجاهدین خلق یک گروه تروریستی است.
شورای تصمیم گیری اتحادیه اروپا که بالاترین مرجع در این اتحادیه است، مجددا تاکید کرد که سازمان مجاهدین خلق یک سازمان تروریستی است.
درپاسخ به یکی از اعضای پارلمان اروپا، اریک میجرهلندی، درباره وضعیت قانونی مجاهدین خلق، شورا پاسخ داد " سازمان مجاهدین خلق درلیست گروه‌ها و اشخاص تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارد... جمعیت و اعضای اتحادیه اروپا در این عزم مصمم هستند."
بروکسل / ١٣/٠٣/١٣٨٢

اتحادیه اروپا :
کریس پاتن کمیسر روابط خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به یک نماینده انگلیسی پارلمان اروپا تصریح کرد که مجاهدین خلق یک گروه تروریستی می‌باشند. موضع مشترک اتحادیه اروپا معیارهایی دارد که بر اساس آن مجاهدین درماه مه سال 2002 در فهرست گروه‌های تروریستی قرارگرفته است.

هلند :
دولت هلند نیز در گزارشی به شورای اروپا در ماه اوت سال 2000 در خصوص اوضاع ایران تصریح کرد که "مجاهدین خلق در داخل ایران هیچ طرفداری ندارد."

اتحادیه‌ی اروپا :
اتحادیه‌ی اروپا اولین لیست خود به عنوان بخشی از مبارزه با تروریسم بعد از وقایع 11 سپتامبر را در دسامبر 2001 منتشر کرد و همچنان سازمان تروریستی مجاهدین خلق را در این لیست قرار داده است. / ١٨/٠١/١٣٨٣

انگلستان
لندن‎‎‎ ـ نیکلسن‎‎ نماینده‎ پارلمان انگلیـس‎ و معـاون رییس‎ کمیته‎ روابط خارجی‎ پـارلمـان‎ اروپـا، گروه مجاهدین را بـه‎ عنوان‎ گروهی‎‎ جنایتکار و تهدیدی‎‎ برای صلح‎ جهانـی‎ خواند. و تـوقـف‎ فعالیت‎ های‎ این‎ گروه‎ را خواستار شد. این‎‎ گروه از سال1986تاکنون در همه‎‎‎‎ جنگهایی‎ که صدام‎ راه انداخته اسـت, مشارکت‎ نظامی‎‎ کاملی داشتند / 15/2/2003

اتحادیه اروپا :
مجاهدین خلق یک گروه تروریستی است.
کریستینا گالاچ، سخنگوی خاویر سولانا، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا، به ایرنا گفت: برای اتحادیه اروپا مجاهدین همچنان یک گروه تروریستی است. در این تصمیم هیچ تغییری وجود نداشته است."
اتحادیه اروپا سال گذشته مجاهدین خلق را به عنوان گروهی تروریستی اعلام کرد. / تاریخ: ١١/٠٢/١٣٨٢

فرانسه :
پیر دوبوسکه، رئیس سرویس ضداطلاعات فرانسه،‌در یک مصاحبه گفت: "ما دیگر نمی توانیم یک سازمان را که درتلاش بود فعالیت‌های تروریستی‌اش را گسترش دهد تحمل کنیم، بخصوص که از آن بیم داشتیم که ممکن است طراحی و سازماندهی حملات را از درون خاک فرانسه آغاز کند."
مسئولان اطلاعاتی فرانسه گزارش دادند که مجاهدین درحال طراحی حملات برضد سفارت‌ها و دیگر منافع ایران در اروپا و نیز درحال طراحی ترور 25 عضو سابق مجاهدین خلق می‌باشند.
آقای دوبوسکه گفت: "این گروه اصلا جنبش سیاسی، جنبش دموکراتیک نیست. این گروه یک سکت متعصب که بویی از دموکراسی نبرده‌اند، و یک فرقه که حول رهبر گروه می‌گردد."
نیویورک تایمز / تاریخ: ١٥/٠٤/١٣٨٢

تعهد اروپا در مبارزه با تروریسم :
"خاویر سولانا" مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در سفر خود به تهران با ذکر تعهد اروپا در مبارزه با تروریسم گفت: اتحادیه‌ی اروپا مجاهدین خلق را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده است و به این امر متعهد است. / تاریخ: ٣/١٠/١٣٨٢

خشم اروپا از گروه تروریستی مجاهدین
عملیات مرگ‌بار تروریستی در مادرید
به گفته نخست وزیر ایرلند عملیات مرگ‌بار تروریستی در مادرید بر وحدت و اتفاق نظر رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا افزوده است و این همان عاملی است که یک گروه تروریستی بحران زده مانند مجاهدین را می تواند بیش از پیش منزوی نماید.
بدون شک یکی از اولین پرونده هایی که گریس دمیرس مسئول هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا خواهد گشود ،پرونده گروه تروریستی مجاهدین می باشد. گروهی که پایگاه اصلی اش در عراق می باشد و فرانسه را بعنوان مرکز هدایت عملیات تروریستی خود قرار داده است. / تاریخ: ١٠/٠١/١٣٨٣

موضع صریح اتحادیه اروپا علیه مجاهدین
کریس پاتن، کمیسر روابط خارجی اتحادیه اروپا، در جواب سوال پائول کاسکا، نماینده پرتغال در پارلمان اروپا، در مورد مجاهدین گفت: اتحادیه اروپا آنچه را که به نام شورای ملی مقاومت ایران از آن یاد میگردد را بعنوان یک نیروی اپوزیسیون دموکراتیک به رسمیت نمی شناسد. پائول کاسکا، از معدود پشتیبانان مجاهدین است. / تاریخ: ٢٢/٠٥/١٣٨٢

موضعگیری کمیسیون اروپا علیه مجاهدین
بروکسل
کمیسیون اروپا، شاخه اجرایی اتحادیه اروپا با 15 عضو، تاکید کرد که سازمان مجاهدین خلق یک گروه تروریستی باقی می‌ماند.
سال گذشته، اتحادیه اروپا مجاهدین را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد. آنان همچنین در لیست‌ گروه‌های تروریستی آمریکا نیز قرار دارند. / تاریخ: ٠٩/٠٢/١٣٨٢

آلمان:
به نوشته روزنامه آلمانی تاگس اشپیگل: اتحادیه اروپا مدتی است که گروه مجاهدین را به عنوان یک گروه تروریستی قلمداد کرده و در این زمینه خاطرنشان ساخته است که اعضای این گروه هیچ هویتی ندارند.
اداره مهاجرت و پناهندگی دولت آلمان تصریح کرده است که به زدوی برنامه جدیدی را در قبال اعضای گروه ایرانی موسوم به "مقاومت ملی/ مجاهدین خلق" اجرا خواهد کرد. قضات و مدافعین حقوق بشر در برلین نیز خواهان اتخاذ سیاستهای مناسب در قبال این گروه تروریستی شدند.

دانمارک
روزنامه‌ی "کوپنهاگ پست": در دهه‌ی 1990 "پرستیگ مولر" وزیر امور خارجه‌ی فعلی دانمارک که در آن زمان سخنگوی امور خارجه‌ی حزب محافظه‌کار بود، از مجاهدین خلق و سازمان پوششی آن ، شورای ملی مقاومت، اعلام حمایت کرد .
محافظه‌کاران در سال 2001 نام مجاهدین را از لیست این حزب از "سازمان‌های تروریستی شناخته شده" خارج کردند. و مولر رسما اعلام کرد که نام گروه اشتباهاً به لیست اضافه شده بوده است .
اما بعد از ارتقاء به پست وزارت امور خارجه ، مولر هرگونه حمایت از سازمان مجاهدین را انکار کرد و از آن هنگام سازمان به لیست اتحادیه‌ی اروپا از گروه‌های تروریستی اضافه شده است. / تاریخ: ١٧/٠١/١٣٨٣

اتحادیه‌ی اروپا
اتحادیه‌ی اروپا جدیدترین لیست خود از سازمان‌های تروریستی دنیا را منتشر کرده و همچنان سازمان تروریستی مجاهدین خلق را در این لیست قرار داده است .
اتحادیه‌ی اروپا اولین لیست خود به عنوان بخشی از مبارزه با تروریسم بعد از وقایع 11 سپتامبر را در دسامبر 2001 منتشر کرد. این کشورها دائما لیست خود را روزآمد می‌ کنند. لیست اخیر حاوی 45 اسم از افراد و 36 گروه و سازمان می‌باشد که کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا ملزم به مسدود کردن منابع مالی و دیگر دارایی‌های اقتصادی این گروه‌ها و ممنوع کردن فعالیت آنها هستند . / تاریخ: ١٨/٠١/١٣٨٣

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا مجاهدین را تروریست می داند
پاسکال لامی، کمیسر تجاری اروپا، گفت اتحادیه اروپا به تلاش های خود برای برقراری روابط سازنده با ایران ادامه خواهد داد.
وی در قسمتی از سخنانش در پاسخ به درخواست پائولو کاسکا، عضو پرتغالی پارلمان اروپا، مبنی بر حذف نام گروه مجاهدین خلق از لیست ترور اتحادیه اروپا گفت که این لیست توسط شورای وزرای اتحادیه اروپا تنظیم شده و کمیسیون هیچ حرفی درباره اش ندارد. / ایرنا - تاریخ: ١٠/٠٨/١٣٨٣

سوئیس
"اورز فون دنیکن" رییس یک واحد ادارى پلیس سویس در گفت و گو با رادیو "دى.ار.اس" گفت: اعضاى مجاهدین خلق تلاش دارند که در سویس اجازه ورود و اقامت پیدا کنند.
این مقام پلیس سویس با اشاره به اینکه ورود آن دسته از اعضاى مجاهدین خلق که شناسایى شده اند به سویس ممنوع است، گفت: این افراد از سوى مأموران مرزى شناسایى و تقاضاى ویزاى آنان رد خواهد شد.
وى با بیان اینکه شناسایى مجاهدین کار بسیار مشکلى نیست، تأیید کرد که برخى از اعضاى این گروه از این کشور اخراج شده اند./ ایرنا - تاریخ: ٢٨/٠٨/١٣٨٣

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا، لیست به‌روز شده گروه‎ها و افرادی که تروریست شناخته شده‌اند را منتشر کرد و طی آن نام سازمان مجاهدین خلق را در این لیست ابقاء کرد.
نام سازمان مجاهدین که در سال ‪ ۲۰۰۲‬میلادی ازسوی این اتحادیه در لیست سیاه مربوط به تروریست‎ها قرار گرفته بود، هم‎چنان در لیست سیاه جدید اتحادیه اروپا به عنوان تشکیلاتی تروریستی باقی مانده است.
گفته شده که سازمان مجاهدین به‎رغم آنکه از سوی اتحادیه اروپا به‎عنوان یک گروه تروریست شناخته شده، در عین حال با بعضی از اعضای پارلمان اروپایی به‎منظور خارج کردن نام این تشکیلات از این لیست سیاه، رایزنی‌هایی کرده است.
براساس قوانین اتحادیه اروپایی، دولت‎های عضو این اتحادیه باید دارایی‌های افراد و گروه‎هایی را که به‎عنوان تروریست در لیست مذکور آمده است، بلوکه کنند. / خبرگزاری ایرنا - تاریخ: ٢٧/٠٧/١٣٨٤

حذف نام مجاهدین خلق از لیست تروریستی اروپا :
وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به حذف نام سازمان مجاهدین خلق ایران از فهرست اروپایی گروه های تروریست رأی دادند. این رأی، نتیجه احکام برخی دادگاه ها در کشورهای عضو اتحادیه بود. / 30.01.2009
عجب! و هزاران عجب از اروپا و اتحادیه اروپا که نان تروریست و تروریست بازی را می خورند، روزی گروه مجاهدین تروریست بودند، از کهنه سیاست بازان تا پارلمانتران اروپایی، همه آنتی تروریست بودند ولی با تغییر موضع رندانه، تقسیم و تبدیل تروریست ها به خوب و بد، شیادی و شیطنت خود را به اثبات رساندند.
بالاخره معنی و مفهوم تروریست، مبارزه با تروریزم، حمایت، همکاری و آموزش و پرورش تروریسم بین المللی توسط اتحادیه اروپا و عواملش را فهمیدیم.
شکی نیست که پدیده تروریسم از القاعده تا مجاهدین خلق و داعش، نتیجه نقشه های شوم اربابان خشونت و ترور از اروپا تا آمریکا است و در این میان مردم آسیا و خاورمیانه قربانیان ترویزم تحمیلی هستند.

7 خرداد 94

نویسنده: رهنما