منافقین در تحلیلی عجیب درباره هدف و انگیزه ایران از ارسال کشتی نجات مدعی شده‌اند که ایران می‌خواهد با این کار بحرانهای داخلی را رفع و دلواپسان داخلی را ساکت کند.
 
 به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی مجاهدین"؛ کشتی کمکهای مردمی و امدادی جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم یمن (کشتی ایران شاهد یا همان کشتی نجات) در شامگاه دوشنبه 21 اردیبهشت از بندر شهید رجایی بندرعباس به سمت بندر حدیده یمن در دریای سرخ، حرکت خود را آغاز کرده و قرار است اگر شیاطین مانع آن نشوند اواخر روز 31 اردیهشت ماه در این بندر پهلو گرفته و محموله خود را تخلیه نماید.
 
    این محموله شامل یک هزارو 200 تن برنج، 700 تن آرد گندم، 400 تن کنسروجات، 100 تن دارو و تجهیزات پزشکی، 40 تن آب معدنی و 50 تن اقلام زیستی شامل چادر، پتو، ظروف آشپزخانه و چراغ خوراک پزی است. همچنین کشتی نجات هلال احمر ایران  را علاوه بر 2 هزار و 500 تن کمک های مردم ایران، 3 فعال ضد جنگ از اروپا و آمریکا، کادر پزشکی و امدادی و 15 خبرنگار تا بندر حدیده یمن همراهی می‌کنند.
 
     از همان ابتدای حرکت این کشتی مسئولان سیاسی و نظامی کشور شدیدا به آمریکا و عربستان اخطار کرده‌اند که در مسیر حرکت این کشتی اخلالی ایجاد نکنند. تحلیلهای مختلفی  نیز درباره این اقدام انسان دوستانه نظام اسلامی انجام شده است. اما سایتهای ضد انقلاب از زمان شروع حرکت این کشتی به سمت یمن بارها با ادعاهای واهی از قبیل این که کشتی  حاوی سلاح و مهمات برای انصارالله یمن است، سعی در تخریب روند حرکتی این کشتی و بحران‌سازی برای آن داشتند؛ اما شاید مضحک‌ترین تحلیل متعلق به گروهک تروریستی منافقین باشد! گروهک رجوی که به دلیل ماهیت تروریستی خود و دلارهای نفتی فراوانی که از آل سعود می‌گیرد چشم خود را بر روی جنایات این رژیم در یمن بسته است در تحلیلی عجیب درباره هدف و انگیزه ایران از ارسال کشتی نجات به یمن نوشته است که « ایران نه قصد ارسال کمک های بشر دوستانه به یمن دارد و نه قصد ارسال سلاح به این کشور را دارد بلکه می خواهد با این کار بحران های داخلی را رفع و دلواپسان داخلی را ساکت کند.»
     یعنی انتقال 2500 تن کمک بشر دوستانه به یمن و سفر 10 روزه کشتی از خلیج فارس تا خلیج عدن تنها و تنها به خاطر این است که نظام اسلامی بحرانهای داخلی خود را رفع کند؟!؟ اینکه ایران درگیر چه بحران و یا بحرانهایی است مسئله‌ای است که گروهک همواره سعی دارد با دروغ و سیاه نمایی، آن را به اذهان عمومی القا کند، و همیشه نیز این ترفند آنان با شکست مفتضحانه‌ای روبرو می‌گردد. در کنار این مسئله اینکه ارسال کشتی حامل 2500 تن محموله به یمن با حل بحران های خیالی در داخل کشور، چه ارتباطی دارد، سوالی است که قطعا از خیال مشوش منافقین جوابی برای آن پیدا نمی‌شود.

    سوالی که در این میان بوجود می‌آید، اینست که آیا در دنیا شخص یا گروهکی را می‌توان پیدا نمود که چنین نظر احمقانه‌ای را صرفا از روی کینه‌ای که از یک نظام مستقل دارد، ارائه بدهد؟