۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

دیده نشده‌های فرقه رجوی در مستند «به نام خلق»

مجموعه مستند تلویزیونی «به نام خلق» که به روایت اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق از ابتدای شکل‌گیری تا امروز آن می‌پردازد

این برنامه از 24 آذر هر روز ساعت 18:20 از شبکه سوم سیما پخش  می شود.

«به نام خلق» مجموعه مستند 28 قسمتی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ایمان گودرزی، تصویربرداری احمد گودرزی، وحید نجف‌زاده ؛ نویسندگی سیدحامد قریشی؛ گویندگی داود نماینده و تدوینگری کوروش نمازی است.

این مستند که تولید آن 2 سال زمان برده است محصول مشترک مرکز مستند سوره حوزه هنری و بسیج سازمان صدا و سیما است.

۲۹ آذر ۹۷ ، ۱۸:۰۴ ۰ نظر
صبور

گزارش نشریه نشنال اینترست در مورد گروهک منافقین

نشریه نشنال اینترست گزارشی از ماهیت گروهک تروریستی منافقین به قلم پاول پیلار منتشرکرد

او در این گزارش سعی کرده تا سیاست غلط آمریکا در قبال گروهک منافقین را تحلیل کند . پائول پیلار گزارش خود را با این تیتر آغاز می‌کند، مجاهدین خلق و سیاست ورشکسته ایالات‌متحده در قبال ایران

مطلب زیر گزارش پیلار می‌باشد که در نشریه نشنال اینترست در تاریخ 13 نوامبر چاپ گردید:

این واقعیت که یک گروه مشکوک به گروه مجاهدین(منافقین) خلق در سیاست دولت ترامپ در قبال ایران نقش دارند، نشان‌دهنده ورشکستگی این سیاست است.ازجمله واضح‌ترین شاخص‌های برنامه‌ریزی نادرست در سیاست دولت ترامپ در رابطه با ایران، تمایلات جانبدارانه از گروه تروریستی موسوم به مجاهدین خلق(منافقین) است. جان بولتون، مشاور امنیت ملی و رودی جولیانی، وکیل مدافع دونالد ترامپ، یکی از برجسته‌ترین رهبران این گروه هستند که در سخنرانی‌های خود به حمایت از این گروه برخاسته‌اند. آن‌ها این گروه را نماینده چیزی می‌دانند که قطعاً چنین چیزی نیست: یک جایگزین دموکراتیک برای نظام سیاسی فعلی ایران.

آرون مرات، روزنامه‌نگار و یک بازرس باتجربه در امور ایران که پیش‌ازاین در تهران خبرنگار بود، اخیراً یک مقاله 600 کلمه‌ای درباره مجاهدین خلق(منافقین) در گاردین منتشر کرده است.

این قطعه ارزش خواندن را دارد، زیرا شامل اطلاعاتی غنی و به‌روزرسانی شده‌ای می‌باشد که جای هیچ‌گونه شک و تردیدی در مورد ماهیت این گروه و استفاده ناخوشایند و هولناک از مجاهدین خلق (منافقین) به‌ عنوان ابزاری برای اجرای سیاست ایالات‌متحده در منطقه باقی نمی‌گذارد.

گروه مجاهدین خلق (منافقین) درنتیجه یک جنبش دانشجویی مخالف شاه ایران شکل گرفت و ایدئولوژی‌های عجیب‌وغریبی مرکب از اسلام‌گرائی و مارکسیسم را دنبال می‌کرد. این گروه از ابتدا رویکردی ضدآمریکایی داشت.

عملیات تروریستی آن، تجارت‌های متعلق به آمریکایی‌ها را هدف قرارداد و علاوه بر شش شهروند آمریکایی تعدادی از شهروندان ایرانی را کشت. مجاهدین خلق (منافقین) در جریان انقلاب 1979، نقش مهمی در سرنگونی شاه ایفا کرد، اما به‌زودی با رژیم (نظام) جدید[امام] خمینی به نزاع افتاد.

این گروه همچنین با آزادی گروگان‌های آمریکایی در سفارت ایالات‌متحده مخالفت کرد. و همچنان به اقدامات تروریستی خود ادامه داد، تنها تفاوت این بود که جمهوری اسلامی رژیم شاه را به‌عنوان هدف اصلی بیرون کرد.

با شروع جنگ هشت‌ساله ایران و عراق، سازمان مجاهدین خلق به صدام حسین نزدیک شده و دیکتاتور عراق در ازای ادامه حملات سازمان مجاهدین در داخل ایران و همچنین کمک به صدام در سرکوب مخالفان داخلی خود، سلاح، پول نقد و مکان ویژه‌ای به نام قرارگاه ( پادگان ) اشرف در اختیار آن‌ها (منافقین) قرارداد. ایرانیان به نحو قابل‌فهمی این مرحله در تاریخ مجاهدین خلق (منافقین) را به‌عنوان یک خیانت غیرقابل‌چشم‌پوشی آن‌ها تلقی کرده و ناخودآگاه هرگونه حمایت گذشته این گروه در ایران از اذهان پاک شد.

ادامه مطلب...
۲۷ آذر ۹۷ ، ۲۰:۲۸ ۰ نظر
صبور

خائنان پلید - ترور

مجید شریف واقفی(از موسسین سازمان)به دلیل عدم تمکین به اندیشه مارکسیستی،ازسوی مرکزیت سازمان طرد وبه شکلی فجیع کشته شد
عکسی از بقایای جسد شریف واقفی.دانشگاه صنعتی #شریف به نام اوست


۲۳ آذر ۹۷ ، ۱۷:۰۲ ۰ نظر
صبور

نقش جدید منافقین در سیاست ضدایرانی ترامپ

هفته‌نامه آمریکایی نیشن در مطلبی در وب‌سایت خود، نقش جدید گروهک منافقین در سیاست‌های دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان، هفته‌نامه نیشن در گفت‌وگویی با موضوع بررسی سیاست‌های خصمانه جدید دولت ترامپ در مواجهه با ایران، نظر تریتا پارسی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی ایرانی‌آمریکایی، را در خصوص نقش‌آفرینی گروهک منافقین در این سیاست‌ها جویا شده است.

در این گفتگو که در تاریخ 5دسامبر2018 بر روی وب سایت هفته‌نامه نیشن قرار گرفته است، جیمز کاردن، خبرنگار نیشن به‌منظور کمک به درک بهتر دور جاری از جنگ کلامی اعضای کابینه ترامپ علیه ایران، ازجمله سخنرانی جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در انستیتو بین المللی مطالعات استراتژیک در منامه، که در آن سخنان تندی را علیه دولت ایران مطرح کرده بود، سؤالاتی را از تریتا پارسی پرسیده است.

در بخشی از این گفت‌وگو، کاردن با اشاره به تغییر مشی آمریکا در قبال ایران از براندازی از بیرون (Regime Change) به فروپاشی (Collapse)، و تمایل ترامپ برای ایجاد تغییر در ایران از طریق بی‌ثبات‌سازی کشور از درون، به‌جای دخالت مستقیم نظامی، شرایط را برای نقش‌آفرینی گروه‌هایی مانند «فرقه تروریستی» سازمان مجاهدین خلق (گروهک منافقین) مطلوب توصیف می‌کند و از پارسی می‌خواهد نظر خود را در این‌باره بیان کند.

بنیانگذار شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) در تأیید نظر خبرنگار نیشن، بیان می‌کند با توجه به هزینه‌هایی که اقدام نظامی در پی خواهد داشت، و مسلماً نه به‌دلیل دغدغه‌های انسان‌دوستانه، ترامپ ترجیح می‌دهد هدف خود (یعنی سرنگونی نظام ایران) را بدون پیگیری اقدام نظامی محقق کند. ازین‌رو، پیش بینی می‌کند ترامپ به جای جنگ یا براندازی از بیرون، که بسیار پرهزینه خواهد بود، فروپاشی از درون را در دستور کار خود قرار دهد.

نویسنده کتاب «ازدست‌دادن دشمن؛ اوباما، ایران و پیروزی دیپلماسی» در توضیح پیش‌بینی خودْ استدلال می‌کند در حالی‌ که گروهک منافقین، به‌دلیل بی‌اعتباری گسترده در ایران، در تحقق‌بخشیدن به هدف اول از کارایی لازم برخوردار نیست، به نظر می‌رسد، دولت ترامپ به آن، به دلیل تجربه فراوانش در خرابکاری، تروریسم، سوء‌قصد و حتی جنگ منظم، به چشم عنصری مفید در اجرای فروپاشی و جنگ شهری احتمالی، نگاه می‌کند.

در ادامه، کاردن از تریتا پارسی می‌خواهد با توجه به آشنایی‌اش با منافقین، به‌خصوص یادداشتی که برای نشریه نقد کتاب لندن در این موضوع نوشته، برای خوانندگانی که ممکن است از آن‌ها شناخت نداشته باشند، کمی درباره ماهیت این گروه صحبت کند.

پارسی در جواب این سؤال، سازمان مجاهدین خلق را یک «فرقه تروریستی خشن» توصیف می‌کند که اول‌بار با کشتن آمریکایی‌ها و مسئولان رژیم شاه در دهه های 1960 و 1970 ترورهای خود را آغاز کرد. او سپس با اشاره به حمایت اولیه منافقین از انقلاب اسلامی و رویارویی ثانویه آن‌ها با نظام اسلامی، فرار آن‌ها از ایران و پناهنده شدنشان به صدام در زمان جنگ ایران و عراق را خاطرنشان می‌کند. تریتا پارسی همچنین به همدوشی گروهک منافقین با صدام در زمان جنگ اشاره می‌کند؛ اقدامی که برای آن‌ها به قیمت از دست‌رفتن همه اعتبارشان در داخل ایران تمام شد. بنیانگذار نایاک بحث تاریخچه سازمان مجاهدین را با تبدیل شدن این گروه به ارتش شخصی صدام برای نسل‌کشی شیعیان در جنوب و اکراد در شمال عراق، خاتمه می‌دهد.

در بخش دیگری از گفت‌وگو درباره حضور گروهک منافقین در ایالات متحده، پارسی بیان می‌کند که این گروه هم‌زمان با جنگیدن برای صدام، لابی‌گری بسیار گسترده خود را در کاپیتال هیل (ساختمان کنگره آمریکا) با تأمین بودجه‌های هنگفت مبارزات انتخاباتی اعضای دموکرات و جمهوری خواه کنگره، آغاز کرد. به اعتقاد تریتا پارسی، منافقین علاوه بر بهره‌مندی از پول های نفت سعودی، به این خاطر که می‌گفتند نظام ایران بد است و باید سرنگون شود، در آمریکا با در باغ سبز مواجه شدند. این تحلیلگر ایرانی‌آمریکایی، در پایان به این نکته اشاره کرد که سازمان مجاهدین خلق علی رغم حضور متعاقب در فهرست تروریستی آمریکا، همچنان به لابی‌گری گسترده خود ادامه داد؛ روشی که به بیرون آمدن آن‌ها از فهرست تروریستی در سال 2012 منجر شد.

۲۲ آذر ۹۷ ، ۱۸:۲۳ ۰ نظر
صبور

نمایش فریبکارانه «گلریزان» در سیمای فرقه رجوی

فرقه رجوی برای جلب افکار عمومی و خروج از انزوا، نمایشی با عنوان گلریزان در سیمای خود به راه انداخته است.



بی تردید همگان می دانند که هدف فرقه از این گلریزان نه دریافت کمک های مردمی بلکه برای جلب افکار عمومی برای برون رفت از انزوا و بن بست های سیاسی، برنامه ریزی شده است.

اصولا فرقه رجوی با دریافت کمک های شاهزاده های سعودی و سایرین نیازی به این مبالغ ندارد. پس چه اهدافی را در این نمایش تعقیب می کند :

مظلوم نمایی و موجه جلوه دادن خود در نزد افکار عمومی با تحریک عواطف مخاطبان

– به کوچه علی چپ زدن و آدرس غلط دادن به افکار عمومی برای عدم وابستگی سازمان به بیگانگان و نیازمند به کمک های اندک مردمی

– فریب هواداران و آدرس انحرافی دادن به آنان برای تبرئه خود از اتهام وابستگی به ابر قدرتها و کشورهای مرتجعی مثل عربستان

– فریب نسل های جوان ایران و سوء استفاده و تحریک حس ترحم آنان برای یارگیری از بین آنان

– اعلام اعداد و ارقام غیر واقعی استقبال از این گلریزان برای موجه جلوه دادن فرقه

اگر چه این ترفندها کهنه شده و همگان می دانند که هیچ سازمانی با این کمک های دریافتی قادر به حفظ خود هم نمی تواند باشد چه رسد به فعالیت برای اقدامات بر اندازانه. فرقه و همگان می دانند که با این اقدامات مظلوم نمایانه راه به جایی نخواهد برد و طبیعی است که انسان غرق شده برای نجات خویش به کف روی آب نیز چنگ خواهد زد واین عمل فرقه مصداق عینی ضرب المثل فوق است.

۱۹ آذر ۹۷ ، ۱۸:۵۸ ۰ نظر
صبور

طنز تلخ فرقه رجوی درباره جریان دانشجویی

شانزدهم آذرماه هر سال فضای دانشگاهی کشور به یمن نامگذاری آن به نام «روز دانشجو» از شور و نشاط خاصی برخوردار گشته و به این بهانه فضای نقد و تعامل در باب بررسی چالش ها و فرصت های پیش روی دانشگاه و جامعه با حضور جریانات دانشجویی، سیاسی و مقامات کشوری مهیاتر می گردد.

بر کسی پوشیده نیست که متعاقب حوادث مرداد ۱۳۳۲ و کودتای انگلیسی آمریکایی ۲۸ مرداد علیه دولت قانونی وقت و پس از آن که خبر از سرگیری دوباره روابط دیپلماتیک میان دو دولت ایران و انگلستان (که بیشترین زیان را در جریان ملی شدن صنعت نفت و پافشاری دولت وقت بر کنترل کامل منابع نفتی کشور و در نتیجه کوتاه شدن دست شرکت نفت ایران و انگلیس از استحصال نفت کشور متحمل شده بود و لذا تلاش گسترده ای برای سرنگونی دولت وقت دکتر مصدق صورت داد) و نیز خبر سفر ریچارد نیکسون معاون وقت رییس جمهور آمریکا (طراح عملیات آژاکس و از حامیان اصلی کودتا که نقش این کشور در اسناد و اظهارات مقامات آن نیز مورد تایید قرار گرفته است) به ایران فضای دانشگاهی کشور را برانگیخته و سبب شکل گیری اعتراضات گسترده ای گردید که در نهایت با سرکوب شدید رژیم حاکم در ۱۶ آذر به شهادت سه تن از دانشجویان (شهیدان بزرگ نیا، شریعت رضوی و قندچی) منجر گردید. درپی این حادثه جریانات دانشجویی هر ساله در یادبود این سه شهید و پاسداشت مقام دانشجو ۱۶ آذر را به‌نام روز دانشجو ارج می نهند.

اما مساله ای که در این میان محل بحث و تامل است تلاش فرقه رجوی(منافقین) برای بهره برداری از حوادث و پیامدهای احتمالی در این ایام و مصادره آن به نام خود به انحای مختلف است. چنانکه به روال مرسوم در سالهای گذشته مریم رجوی در آستانه ۱۶ آذر با انتشار پیام سعی در تحریک جریانات دانشجویی و معرفی خود به عنوان حامی جنبش دانشجویی دارد. در این زمینه لازم است چند نکته مدنظر قرار گیرد:

ادامه مطلب...
۱۹ آذر ۹۷ ، ۱۸:۵۴ ۰ نظر
صبور

مجاهدین خلق و سیاست ورشکسته آمریکا علیه ایران

پل آر. پیلار
نشنال اینترست (امریکا)
یکی از روشن ترین موارد در میان بسیاری از شاخصه های جهت گیری نادرست در سیاست خارجی دولت ترامپ در قبال ایران، تمایل این دولت به گروه تروریستی و فرقه گونه موسوم به مجاهدین خلق بوده است. جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ، و رودی جولیانی، وکیل ترامپ ، از جمله تشویق کنندگان اصلی این گروه هستند که در مراسم مختلف آنها شرکت و سخنرانی کرده اند و این گروه را گزینه دمکراتیک به جای نظام سیاسی کنونی ایران معرفی می کنند.

آرون مرات، روزنامه نگار و ناظر باتجربه مسائل ایران که پیش از این خبرنگار اکونومیست در تهران بوده است، به تازگی مقاله ای ۶۶٠٠ کلمه ای را در مورد مجاهدین خلق در روزنامه گاردین منتشر کرده است که دربردارنده اطلاعات باارزشی در مورد ماهیت این گروه و نادرستی استفاده از آن به عنوان ابراز سیاست خارجی امریکا در منطقه است . سازمان مجاهدین خلق یک جنبش دانشجویی مخالف رژیم شاه ایران با ایدئولوژی مرکب از اسلام و مارکسیسم و از همان ابتدا دارای نگرش های ضد امریکایی بود ، ولی در خلال جنگ هشت ساله عراق و ایران در کنار صدام حسین قرار گرفت .
در مقاله منتشره از سوی مرات، جزئیاتی از ویژگی های فرقه گونه مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف و به تازگی در اردوگاهی در آلبانی منتشرشده است. مسعود و مریم رجوی همسر و رهبر مجاهدین خلق ، یادآور افرادی مانند جیم جونز و شوکو آساهارا هستند.
تلاش های مجاهدین خلق در خلال دودهه گذشته برای ارائه چهره ای ملایم از خود کاملاً در تعارض با واقعیت های درونی آن است.
اسناد منتشرشده نشان می دهند که جان بولتون برای تنها یک حضور در مراسم مجاهدین خلق در سال گذشته در پاریس مبلغ ۴٠ هزار دلار دریافت کرده است. مرات نوشته است بولتون در مجموع برای سخنرانی های خود به نفع این سازمان تا کنون، ١٨٠ هزار دلار دریافت کرده است.
محل تامین این پول ها معلوم نیست ولی برخی نشانه ها حاکی است که حکومت های رقیب منطقه ای ایران منبع احتمالی آن هستند.
بولتون و حداقل برخی از افراد دیگر که به ستایش این گروه می پردازند، به یقین چنان باهوش هستند که از ماهیت واقعی این گروه اطلاع دارند. آنها علاقه چندانی به دمکراسی در ایران ندارند و بیشتر به فکر براندازی، خرابکاری و ترور در ایران هستند – توانایی که مجاهدین خلق با وجود ادعای ترک آن ، همچنان از آن برخوردار است. این حمایت به یقین در جهت منافع امریکا نیست و باعث بی ثباتی در ایران و اطراف آن خواهد شد و نگرش های افراطی را در ایران تقویت می کند. امریکا با پیوند زدن خود به مجاهدین خلق به اعتبار خود لطمه وارد می سازد.

۰۹ آذر ۹۷ ، ۱۶:۵۹ ۰ نظر
صبور

اسناد دخالت منافقین در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران

پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان به مناسبت 8آذر سالگرد ترور شهید مجید شهریاری و دکتر فریدون عباسی اسناد مربط به دخالت منافقین در ترور دانشمندان هسته‌ای را مرور می‌کند.

 

پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) بعد از انتشار خبر دخالت منافقین در ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان، اولین سری از اسناد این دخالت را منتشر نمود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) چند روز پس از ترور دو دانشمند هسته‌ای کشورمان، منافقین به مشارکت در شناسایی این دو دانشمند هسته‌ای اعتراف کرده و نوشتند

ادامه مطلب...
۰۸ آذر ۹۷ ، ۲۰:۵۶ ۰ نظر
صبور

مزاحمین خلق با سابقه ترور 1192 کارگر و دفاع از حقوق و آزادی کارگران نی شکر هفت تپه !؟!


راستی مزاحمین خلق با سابقه ترور 1192 کارگر آیا جریان مناسبی برای دفاع از حقوق و آزادی کارگران نی شکر هفت تپه میتونه باشه؟
علی اصغر نیکدل متاهل خیاط دهه شصت به دست مجاهدین و حالا امروز مجاهدین مدعی دفاع از کارگران دست گیر شده نی شکر هفت تپه شه اند

۰۷ آذر ۹۷ ، ۱۸:۱۳ ۰ نظر
صبور

مختصری از تاریخچه سازمان مجاهدین خلق

سایت “مجاهدین” متعلق به فرقه رجوی مطلبی با عنوان “مهمترین وقایع تاریخ ۵۰ ساله سازمان مجاهدین خلق” نوشته است.

سازمان مجاهدین خلق در این واقعه نگاری، بنا بر مصلحت روز، عمدا خیلی از موارد را از قلم انداخته، یا کاملا وارونه جلوه داده، یا به شعر و شعارهای کلی بسنده کرده است.

از جمله موارد کتمان حقایق یا قلب آنها عبارتند از:

ادامه مطلب...
۰۶ آذر ۹۷ ، ۲۰:۴۴ ۱ نظر
صبور