سازمان مجاهدین خلق ایران   - خائنان پلید
برگزاری آرام و امن انتخابات نشان‌دهندۀ ثبات سیاسی یک کشور است. بدون شک در این ثبات مردم نقش اصلی را ایفا می‌کنند. آن جایی که حضور مردم و مشارکت باشکوه آن‌ها در سرنوشتشان در بستر یک کشور امن، نه تنها خود باعث قدرت‌افزایی برای کشور می‌شود بلکه باعث تثبیت امنیت و آرامش نیز می‌شود. 29اردیبهشت بیش از 41میلیون ایرانی با مشارکت آگاهانه و حداکثری خود بار دیگر «نه» ای به بزرگی و عظمت یک ملت نثار بدخواهان و دشمنان و آرزومندان زمین خوردن ایران کردند.
ویژگی بارز انتخابات96 نیز انبساط فضای سیاسی و اجتماعی کشور بود، چرا که فضای انتخاباتی به‌شدت دو قطبی‌شده بود. در چنین شرایطی، روی کاغذ، امکان عملیات‌های خراب‌کارانه افزایش می‌یافت، اما نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی این سال‌ها ثابت کرده‌اند با چتر اطلاعاتی وسیع و هوش امنیتی سرشار که موجب امن ماندن ایران در منطقه پرآشوب غرب آسیا شده، توان مقابله با تهدیدات دشمنان را دارند تاجایی که بحمدالله این دور از انتخابات جریان‌های ضدانقلاب و ضدامنیتی نتوانستند آسیبی به امنیت انتخابات بزنند.




هرچند منافقین با رصدی که نسبت به مسائل داخلی ایران داشته نمی‌توانستد بی‌تفاوت از کنار روزهای داغ انتخاباتی بگذرند. آن‌ها با نزدیک شدن به انتخابات سال 96، تلاش داشتند تا مرتبطین داخلی خود را برای انجام تبلیغات منفی و سیاه‌نمایی نسبت به کلیات انتخابات بسیج نماید. منافقین به دنبال ایجاد توهم مهندسی انتخابات از قبل، تقویت تعارض بین جناح‌های سیاسی و کشاندن آن بین مردم، تبلیغ تحریم شرکت در انتخابات، افزایش حضور در شبکه‌های اجتماعی، شناسایی افراد مستعد به منظور جذب نیرو و اقدامات ایذایی و تبلیغی، تلاش برای هم‌افزایی و ایجاد نقطه مشترک میان اقشار و گروه‌های معترض جامعه برای انجام اقدامات ضدامنیتی، افزایش جاسوسی تلفنی از افراد دارای دسترسی یا فعالین سیاسی بودند که البته وقتی فهمیدند تلاش‌های‌شان ناکام مانده است، تنها در اقدامی از سر عصبانیت تعدادی از عناصر اجاره‌ای خود را مقابل سفارت ایران در بلژیک جمع کرده و خواستار تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری شدند.
دلیل عصبانیت منافقین از انتخابات 96 نیز واضح است. آن‌ها باور نداشتند که 41میلیون‌ و 220هزار و 131نفر پای صندوق‌های رای بروند تا به این ترتیب 73 درصد مردم ایران در سرنوشت کشورشان مشارکت باشکوهی را رقم بزنند. آری، مردم ایران با رای‌های‌شان بازهم برای اقتدار کشورشان قدم‌های مستحکمی برداشتند و اکنون فارغ از آن که برگزیده آن‌ها کیست، خود مردم «برندگان اصلی» هستند. حتی اگر بخواهیم از منظر بین‌المللی و منطقه‌ای نیز به ایران نگاه کنیم، ایران را کشوری خواهیم یافت که به یک قدرت موثر و بازدارنده تبدیل شده است.
در حوزه قدرت سخت، نفوذ و جایگاه ایران غیرقابل مقایسه با دهه‌های پیشین و نیز بالاتر از بسیاری از کشورهاست. قدرتی که غرب و متحدان منطقه‌ای‌اش تصور می‌کردند با ایجاد بحران‌های پس از بیداری اسلامی ممکن است فروکاسته شود اما به مدد فرماندهی دقیق و حکیمانه در عرصه‌های منطقه‌ای، ایران نه تنها توانست مرزهای پهناور خود را از لوث وجود اشرار و تروریست‌ها مبرا دارد بلکه با حضور به موقع خود در عراق و سوریه به عنوان کانون‌های تولید و توزیع ناامنی عملا نقش اصلی را در ایجاد امنیت در منطقه داشته است. بنابراین امنیت درون‌زایی که از حضور یکایک مردم ایران می‌جوشد، اثرات خود را گذاشته است و در مناسبت‌های گذشته که منافقین و جریان‌های ضدامنیتی سعی می‌کردند تا به نوعی حضور خود را نشان دهند و تهدیداتی بیافرینند، اما در این دوره از انتخابات شاهد افت این فعالیت‌ها بودیم.